2009.02.04. 16:11| Szerző: RolFic

Ovasok pár helyen arról, hogy Web 3.0... de, hogy konkrétan mit is értünk ezalatt, nekem nagyon nem jön át!

Itt van némi infó az angol wikipédiáról, de nekem valahogy ettől sem lett tisztább a helyzet :S

Nova Spivack "barátunk" valahova 2010-2020 felé teszi a Web 3.0 megjelenését (egyértelműen Amerikában gondolkodva). Viszont nekem kissé kézzelfoghatatlannak tűnik a különbség a Web 2.0 és a Web 3.0 között...

Vajon pl: az OpenID tényleg már a Web 3.0 felé mutat? Szerintem ez egyértelműen 2.0-ás dolog... nem újdonság, csak nálunk tűnik annak.

Nekem a Web 3.0 az intelligens netet jelentené! Ami már a böngészőnél kezdődne, ami automatikusan bejelentkezik a "webes" egységes profilomba, és naplóz mindent amit csinálok, gyakorlatilag ismer engem, olyan lenne mint egy kiváló "túriszt gájd".

Látnám real time, hogy ismerőseim merre járnak, mit csinálnak a weben (mint1 kép-a-képben funkció). Bármikor bármi kattintható, ha másért nem keresés céljából (mondjuk kijelöl-kattint kombóval), és automatikus ajánlásokat kapok a saját böngészőmtől.

Összegezve a Web 3.0 szerintem a böngészés nélküli szörfölés! - nem kell tennem "semmit" és minden előttem van! :-)

Ez még nagyon messze van, lehet hogy igazából én a Web X.0-ról beszélek, de talán ennek kéne következnie! 

Címkék: web internet web 2.0  |   | 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ficc.blog.hu/api/trackback/id/tr67922568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.02.04. 16:18:59

Ez lesz az idei negyedév sikertémája, hogy mi is pontosan a web3 :)
Szerintem a web3 nem úgy lesz, hogy most eldöntjük, hogy mi lesz majd 5-10 év múlva.
Ki fog alakulni egy szemléletváltás, ahogy a fórumokból és a kezdetleges kommentekből és CMS-ekből kialakult a blog, ahogy nőtt az igény a frissités automatizálst értesítésére (RSS). Egy szép napon majd ráébredünk, hogy itt a kánaán, ez már a web3.

blogvilag.hu/tags/web30/

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2009.02.04. 16:36:08

Igaz-igaz, majd kialakul :)
Csak gondoltam leírom, hogy én mit is neveznék már Web 3.0-nak!
Biztos iszonyat sok blog bejegyzés, "csirip" lesz ebben a témában, viszont már várom is! ;)
süti beállítások módosítása